Jumaat, 25 Februari 2011

bersabarlah............

bersalah plak aku rase bile nak tulis psl benda ni........sbb kadangkala, aku sendiri kecundang.......tp aku rase bende ni lah yg plg byk yg ramai org kne tempuhi, lalui serta gagahinya wpun xcukup daye utk harunginya.....


dunia yg kite diami skrg adalah bumi yg tua......yg mempunyai byk kerosakan....dirosakkan lg oleh penghuninya yg dipggl khalifah iaitu,kita sendiri, manusia.....besar sgt skop?kite kecikkan......


setiap kesilapan yg dibuat hendaklah dibuat pembetulan.....kalau ianya melibatkan kesilapan kite dgn Tuhan, kite betulkan dgn Tuhan.....kalau kite buat silap same2 manusia....hendaklah kite saling BERMAAFAN.......itu adalah yg plg baik........


hidup kite ni ditentukan, diaturkan serta diuji oleh Tuhan kita, Yang Maha Bijaksana.....jgn argue or hesitate....tapi terima dgn hati yg terbuka, redha serta sentiasa BERFIKIR........bahawa ade hikmah setiap yg berlaku.....berfikirlah dan terus berfikir........


bagi org yg ditimpa kesusahan, hadapinya dgn hati yg tenang....cari jln penyelesaian....jika tidak mampu, dptkanlah bantuan...sokongan....pertolongan.....byk sumber yg tak perlu aku cakap......sbb kite masing2 bleh berfikir.......dari mana bantuan yg kita nak mintak.....tp jgn lupa....Tuhan Maha Mendengar......


orang yg timbulkan kesusahan?.....tlg la beringat bahawa setiap benda buruk kita lakukan, Tuhan akan balas....cash @ credit.....dan bgs lg cash kerana kat dunia kite dah dpt pengajaran...kalau credit yg susah...kite dah xbleh byr....cume menunggu hukuman.....


so, kesimpulannya, jgnlah kite rosakkan lg Bumi kite yg dah rosak ni.....bergabung usahalah kite utk hidup aman.....perkara2 kecik jgnlah diperbesarkan......lupekan dendam....eratkan persefahaman.....kukuhkan hubungan......InsyaAllah, Tuhan akan tunjukkan jalan kpd org yg inginkan KEBAIKAN......


semua ini aku tujukan khusus kpd diri aku sdri....kpd kengkawan yg sudi bace, ambikla mane yg baik.....yg buruk tlg bgtau aku....spye aku akan sentiasa terpandu oleh nasihat baik teman2 ku.....


s/r: berfikirlah walau sesaat(ke arah kebaikan), kerana pahalanya ( akan berlipat ganda )seperti kamu beribadat setahun..........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan