Khamis, 10 Mac 2011

SELFISHNESS

apabila aku nak buat sesuatu perkara yg melibatkan org lain, aku selalu mengutamakan org terlebih dahulu....aku akan fikir samada perbuatan aku ini boleh diterima ke tak@menyusahkan ke?....tp kadang2 aku terburu2 jgk membuat keputusan....lumrah lah...manusia....tapi seboleh2 nya aku elakkan perkara mcm tu.....


akan tetapi, sepjg aku idup ni, aku rasekan byk benda yg aku bleh perbaiki...telampau menjaga hati org lain menyebabkan aku sdri hancur....sbb ade ke org nak jg ati aku sbgmna aku jg hati dorg?....


so, aku rasekan aku patut menjaga ati & perasaan sdri dl, bru la fikir psl org lain....xguna jgk klu org buat x peduli sedangkan aku mati2an fkr psl dorg....


sekarang, aku kne ubah diri aku utk jg kepentingan diri aku...perasaan aku....x salah pentingkan diri sdri demi utk kebaikan diri sdri...sbb selama ni aku x menyusahkan org pun...aku x kacau org...apatah lg nak menyibuk hal org...hal aku, tanggungjawab aku....hal org, aku xnak masuk campur...kecuali org nak mtk tlg...


sape yg jaga ati aku dan menganggap aku sbg seorg rakan@sahabat, maka itulah jgk yg aku akan berikan....dan sebaliknya akan berlaku...


so, aku harap semua akan berjalan lancar spt biasa...


s/r : sape makan cili, dia akan rase pedasnye.....sape mkn nangke, dia akan kena getahnye....

1 ulasan: