Sabtu, 19 Februari 2011

lets get started...........

Bismillaah.......


Langkah kedua yg aku fikir boleh dimuatkan dlm blog aku ialah sedikit sebanyak mengenai latarbelakangku......


Dilahirkan di sebuah negeri Pantai Timur......Dibesar, disekolah & di 'U' kan...smua kat Trg jgk......it's all about Trg......sehinggalah aku kerja....di posting ke sebuah negeri di Timur jgk......


Titik mula perjalanan hidup aku yg membuatkan aku terpaksa berdiri di atas kaki sendiri adalah sewaktu aku memasuki alam pekerjaan.....kenapa aku berkata sedemikian?

  1. pekerjaan yang aku tempuhi ini tidak berkaitan dgn kelulusan aku....menjadikan sedikit tercabar untuk mengenali serta mempelajari alam pekerjaanku....takpe....i still can bare with it
  2. berjauhan dgn kg halaman buat pertama kali dlm hidup aku membuatkan aku rasa janggal dan belum bersedia sepenuhnya.....wpun di mulut aku acap kali melaungkan bhw aku bleh, aku bleh...pdhal aku sdri kurg yakin dgn apa yg aku cakap...pun, aku bleh mencabar diri aku
  3. mengenali budaya unik masyarakat negeri ini yg berlainan sekali dgn budaya tmpt aku......no prob....nu thing that i should learn...
  4. paling aku terasa ialah keseorangan ( dalam ertikata soal kekeluargaan )....salah satu perasaan yg amat aku pyh nak buang.....
so, aku teruskan perjuangan hidup aku di negeri ini dgn perasaan yg amat sukar....xpyhla di detail kan ye....memalukan diri sdri je....kerana aku akui aku perlukan sokongan org2 yg rapat dgnku....akan tetapi, aku harus berhadapan dgn kenyataan bhw aku sendirian bhd di sini....


tup2, 5thn dah aku kat cni....dan sekarang aku rasakan aku patut plg semula ke semenanjung.....spya smua org2 yg aku tglkan dl masih mengingati aku....


http://www.youtube.com/watch?v=KfXIF2Mm2Kc



so, itulah serba ringkas psl aku.....


s/r: jia you...........!!!!!!!!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan